Aloitan huomenna Cambridge paaston.

Tämä on päätös mikä olisi pitänyt tehdä vuosia sitten. Viimeisen 10 vuoden aikana olen miettinyt laihduttamista ainakin kerran viikossa. Aina ajattelen että huomenna syön kevyemmin, liikun enemmän... ja sitten en tee sitä. Ei minulla mitään itsekuria ole. Hyvän aineenvaihdunnan omaava mies vieressä voisi vetää päivässä sipsipussin, kaksi karkkipussia ja pizzan sekä 1,5l kokista ja ei lihoisi yhtään. Herkkuja on tullut vedettyä ja eipä tässä olla ku paisuttu. Nyt on alkanut terveys reissaamaan ja ikää tulee mittariin... Pakkoa sanoa seis ja tehdä jotain.

Nyt valitsin metodin missä mun ei tarvi ajatella. Suoritan vain. Lehdessä oli ilmoitus ilmaisesta infotilaisuudesta ja menin sinne. Valmentaja on kiva, tultiin hyvin juttuun.

Mulla on valmiit pussit, mistä vedän "ruokaa" kolme tai neljä kertaa päivässä (niitä voi myös jakaa). Jos haluan jotain ruokaa syödä, voin syödä yhden aterian proteiinia ja salaattia päivässä. Tai kaksi kananmunaa ja raejuustoa. Kolme litraa nestettä. Liikunta minimiin, puolen tunnin kävely päivässä (sambassa aion käydä mutta nyt kun harjoitellaan koreografioita kevätnäytökseen ja karnevaaleille, treenit ei oo rääkkiä). Kerran viikossa punnitus valmentajan luona. En aio edes punnita itseäni kotona. Mittoja alan seuraamaan kun olen laihtunut 15 kiloa. Sitten varmaan joutuu hommaamaan kirppikseltä uusia vaatteita, nyt kun kuljen leggareissa ja verkkareissa niin ei varmaan sitä ennen tipu vaatteet päältä. Vaateliikkeistä ostan vaatteita sitten vasta kun olen laihtunut 30 kiloa. 

Hintahan on aika suolanen (59e viikossa plus 10e valmentajalle), mutta mitäs se tekee ruuat päivässä... n. 8,5e. Jos olisin työelämässä, toi olis mun lounaan hinta!

Liikunnat on nyt tosiaan minimissä, mutta nyt on se vuodenaika, kun en haluakaan liikkua. Puoli tuntia liikuntaa päivässä saattaa olla just sopiva. Syksyllä alotan pumpit ja pampit sun muut, sillon olen eniten innoissani sisäliikunnasta kun syyssateet alkaa! Sillon olen toivottavasti laihtunut niin että liikunta taas tuntuu hyvältä. Nyt mä en mitään jumppaa voi näillä kiloilla edes tehdä, tuntuu vaan kaikki pahalta.

Tavoitteet:

-10kg --> uusi pallukka mun Nomination koruun

-15kg --> uusia vaatteita kirppikseltä

-20kg --> ?? En oo vielä päättäny

-30kg --> ?? En oo vielä päättäny

- 40kg --> Piano

Joo siis että tässä nyt pianoa laihdutetaan. :D Oon pienenä soittanu pianoa ja se sitten jäi kun rupesin teineilemään ja viimestään sitte ku muutin kotoa pois kerrostaloon. Ei kerrostalossa mitään pianoa voi soittaa. Porukatkin möi pianon pois. Nyt ollaan muuttamassa omakotitaloon (kunhan tässä asuntokaupat tehdään!) ja tekniikkakin on mennyt eteenpäin niin että on kivoja digitaalisia pianoja, missä on pianon oikea tuntu ja se tärkein... kuulokeliitäntä! Voin pimputtaa Tori Amosia niin että kenenkään ei tartte kuunnella. :D Ja sitte se tulee olemaan aikojen loppuun kotona näkyvällä paikalla muistuttamassa mua siitä kauheesta työstä minkä olen tehnyt ihannepainon saavuttamiseksi, niin ei tuu enää lipsuttua.

Haastavinta tulee olemaan muut ihmiset. Mikko on onneksi nähnyt monta työkaveria, jotka ovat laihduttaneet Cambridgellä ja uskoo että se toimii. Onneksi siis saan kotona tukea. Ja valmentajalta. En ole tällä hetkellä työelämässä niin todella paljon vähemmän joutuu kuunnella niitä muiden ihmisten kauhisteluja. Tässä mulla onkin armonaikaa huhti-touko ja puolet kesäkuusta ennen kuin tarttee istua työpaikan kahvipöytään ja kuunnella ku muut ihmettelee, miksi en syö pullaa. Ja kun on valmiit ruokapussit niin jos ollaan jossaki missä on syötävää niin voi kieltäytyä kokonaan syömästä ja ei tartte olettaa että joku laittaisi sulle erikoisruokavalion mukaista ruokaa. Ja kun vituttaa, niin voin valittaa valmentajalle. Mä maksan sille että se auttaa mua. :D

Tsemppiä minulle! :D