Vuoden mutsi -blogi on hauska ja piti vastata haasteeseen! :D

 

1. Tunnen itseni Vuoden Mutsiksi kun... Olen lähdössä lasten kanssa yksin jonnekin ja vauva itkee kuumissa toppavaatteissa ja kiemurtelee turvakaukalossa ja 5v kiukuttelee joko että a) en lähde minnekään tai b) en pue tai c) mennäänkö me nyt ostamaan legoja ja jos ei niin miksi ei d) jostain muusta asiasta. Lisäksi vuoden mutsi -fiilis tulee siitä että ihmettelee miksi tuo vauva itkee lattialla ja ei viihdy... koitan rauhotella äänellä että olepas nyt siinä kun minä surffaan netissä ja sitte ku meen vaihtamaan vaippaa huomaan että ai jaa, tällä on ollu kakat housussa pari tuntia. No wonder että vähä itketti...   Kolmosena top kolmosessa tulee se tunne, kun meet jonnekin ihan vääränä päivänä ja väärään aikaan. Hupsista saatana, mulla on kato toi imetysdementia.

2. Lapsiperhe-elämässä haasteellisinta on... se että meidän lasten iskä tekee vuorotöitä. Ilman ammatillista tutkintoa ei voi oikeen sanoo pomolle että so long suckers, vaan me järjestellään aikatauluja.

3. Suurin lapseltani saama kohteliaisuus on se, kun hän... on sitä mieltä että olen ihana ja haluaa halia. Pari kk sitten sain kans suuren kohteliaisuuden miehen veljen tytöltä: "Mari-täti sä osaat värittää tosi hyvin!". Kiitti, oon harjotellu.

4. Kello 12 yöllä olen yleensä.... menossa nukkumaan. Toivottavasti en makaa sängyssä ja mielessä pyörii kaikki maailman murheet, vaan nukun sikeästi ja näen ihania unia...

5. Kello 8 aamulla olen yleensä.... koomailemassa aamutoimia lasten kanssa järjettömän teemukin kanssa. Tai sitten olen vetämässä ansaittuja aamupäiväpäikkäreitä, jos lasten iskän vuorotyöt sallii. Aamupäiväpäikkärit on parasta elämässä, tällä hetkellä. 

6. Haluaisin sanoa lapsen/lasten isälle, että.. Sä oot ihana!

7. Haluaisin sanoa omalle äidilleni, että.. Jos mun lapsella keulii [hajottaa ming vaaseja, naarmuttaa Mona Lisaa, tms.], olis kiva komentaa sitä sillee niin että joku ei sano vieressä "No anna se nyt tekee noin, ei se haittaa!". Ihan varmasti tein itse ihan samalla lailla samassa iässä mutta mun on ihan pakko laittaa tolle lapselle rajat tai mulla menee hermo sen kanssa. Ku sitä vähä komentaa niin se on taas kiltti ja tekee niinku sanotaan. Sitä itteeki ahistaa noi rajojen hakemiset, mutta se vaan kuuluu tohon ikään.

8. Viimeksi kiroilin, kun.... Rahatilanne oli totaalisesti nollissa ja autosta hajosi rengas. Rengasta ei oo vieläkään korjattu joten olemme nyt autottomia.  Vaatii hiukan sumplimista. Lisää. Meillä kun ei ole paikallisliikennettä kovin kaksisesti.

9. En ole koskaan osannut... Vaihtaa autosta öljyjä tai tehdä ristipistoja. Ei tuu nyt muuta mieleen.

10. Parasta, mitä housut jalassa ja ilman lapsia voi tehdä, on... Sambata, mielellään Sambodromolla, Rio de Janeirossa tai Helsinki Samba Carnavalilla (noissa kyllä yleensä tehdään jotain hame päällä). Tai olla hyvässä leffateatterissa katsella hyviä elokuvia tai kuunnella hyvää musiikkia kotona tai konsertissa.

 

Haastan tähän nyt sitten Annan!